Bedrová opierka na pomoc chrbtu

Farby Pantone pre tento rok
23.1.2021
Zázvorový punč na zahriatie
30.1.2021

Ťažká zdravotná situácia v našej krajine nás nadlho prikovala k domácim stoličkám a tak nie je divu, že nás pri práci nezriedka bolí chrbát.

Problémy s pohybovým aparátom má mnoho ľudí, deti nevynímajúc už od útleho veku. Ak pridáme k tomu nedostatok pravidelného pohybu a správneho cvičenia, ženieme sa vedome do maléru. Chýbajúce bazény, telocvične a posilňovne môže nahradiť pravidelná chôdza, joga a naťahovacie cviky v pauzách medzi sedením pri písacom stole. V súčasnej chvíli máme možnosť upraviť si svoj denný režim, aby sa do neho vošla práca, štúdium i tá trocha pohybu.

Správnym sedením sa zaoberajú lekári, ergonómovia i dizajnéri. Dlhé sedenie nie je pre naše telá prirodzené. Mnohí z nás sadajú na kvalitnú stoličku v zamestnaní, ale doma, pri príležitostnej práci dosluhujú stoličky, ktoré už dlhší čas nevyhovujú. Ak ste na takej stoličke uviazli vy alebo vaše deti, v tejto chvíli s tým veľa neurobíte. Bez dokonalého predvedenia a starostlivého vyskúšania, si nákup kvalitnej pracovnej stoličky momentálne dopriať nemôžete. Rozumným riešením je obstaranie bedrovej opierky, ktorá pomôže problémom s chrbticou jednoduchým spôsobom predísť. Ak vložíte medzi chrbát a operadlo stoličky malý vankúšik, podporíte tak prirodzené prehnutie chrbtice. Podopretie chrbta v krížovej oblasti uľahčuje vzpriamené sedenie, bez toho aby svaly okolo chrbtice boli extrémne namáhané.

Bedrovú opierku využijete aj pri sedení v hlbokom kresle, upevniť si ju môžete aj na obyčajnú kuchynskú stoličku, ktorá vás tlačí. Vyskúšajte aj niektorý výrobok z anatomicky tvarovaných vankúšov a podporných pomôcok, ktoré nájdete v galérii pod článkom a na našom e-shope. Je čas myslieť na zdravie vo všetkých ohľadoch.

UPEVNENIE POMOCOU SUCHÉHO ZIPSU

Bedrová opierka na pomoc chrbtu2

Bedrová opierka podporuje správne držanie tela pri sedení, znižuje tlak na medzistavcové platničky bedrovej chrbtice. Pomocou popruhu so suchým zipsom opierku ľahko upevníte na celú radu operadiel stoličiek. Môžete si ju vziať do auta alebo si podoprieť chrbát pri sedení v hlbokom kresle. Polyesterový poťah bedrovej opierky je prací, znova ho ľahko navlečiete pomocou zipsu.

HODÍ SA AJ NA STARÉ TYPY KANCELÁRSKYCH STOLIČIEK

Bedrová opierka na pomoc chrbtu3

Chvíľku sa pohrajte s nastavením stoličky. Musí byť správne prispôsobená vášmu telu. Výšku stoličky si nastavte tak, aby pri sedení lýtko so stehnom zvieralo uhol 90°, pričom celé chodidlo spočíva na podlahe. V opačnom prípade pôsobí nežiaduci tlak na stehná a do nôh dostatočne neprúdi krv. Následkom sú stuhnuté nohy (určite ten pocit poznáte) a v horšom prípade hrozí vznik kŕčových žíl. Ak nemôžete vhodne upraviť výšku svojej stoličky - prípadne stolovej dosky, podložte si nohy malým schodíkom či špeciálnou ergonomickou podnožkou. Všimnite si, ako sedia vaše deti a snažte sa ich naučiť správnemu sedeniu!

PRAVIDLO 3 PRAVÝCH UHLOV

Zhrňme si základné pravidlá ergonomicky správneho miesta na sedenie:

  • Nohy by mali byť ohnuté v kolenách do pravého uhla a chodidlá položené celou plochou na podlahe.

  • Vzpriamené držanie tela zaisťuje pravý uhol medzi trupom a stehennou kosťou. Bedrová chrbtica je prehnutá a potrebuje oporu.

  • Ohnutá paža v lakti zviera s predlaktím pravý uhol.

Ak cítite počas práce napätie vo svaloch, všimnite si, či nemáte zdvihnuté ramená. Lakte by mali byť umiestnené mierne nad rovinou klávesnice. Dôležitá je tiež výška pracovného stola; pri vyššie postavených stoloch si príliš namáhate krčné svaly a ramená.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.